A Civil törvény szerint a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter a civil szervezetek működésének szakmai támogatása, fenntarthatóságuk erősítése, továbbá támogatásaik szabályszerű felhasználásának elősegítése érdekében Civil Közösségi Szolgáltató Központokat működtet. Szintén a Civil törvény határozza meg a Civil Központok feladatait, tevékenységüket, kötelezettségeiket.
A Civil Közösségi Szolgáltató Központ címet 3 éves időtartamra, nyilvános pályázat útján, már működő civil szervezetek nyerhetik el 2012. július 1-je óta. Összesen 20 civil szervezet nyerheti el a címet időszakonként, azaz minden vármegyében, illetve a fővárosban is folyamatosan működik egy Civil Központ.
Mára a Civil Központok a magyar civil szféra nélkülözhetetlen szereplőivé váltak, szolgáltatásaikat több ezer civil szervezet veszi igénybe, köszönhetően a Civil Központok széles spektrumú, és folyamatosan fejlődő tevékenységi körének. A Civil Központok olyan jelentős feladatokban nyújtottak és nyújtanak segítséget, mint például a Nemzeti Együttműködési Alap pályázatai, vagy a határon túli civil szervezeteknek nyújtott szaktanácsadás. Rendkívül fontos a Civil Központok szerepe az önkéntes tevékenység, az adományozási tevékenység, az SZJA 1% felajánlásának népszerűsítésében, illetve ezekhez nyújtott konkrét segítségnyújtásban is.
A most oklevelet kapott szervezetek többsége már bizonyított – emelte ki a miniszter, hozzátéve, továbbra is azt kéri a vezetőktől, hogy a lehető legnagyobb lelkiismeretességgel lássák el munkájukat a következő években is, hiszen a Civil Központ címet elnyerő szervezetek kapocsként működnek az állam és a civil szféra között, így segítve a helyi közösségeknek megtölteni tartalommal az állam által biztosított kereteket.