A cég felhívása olyan civil szervezeteknek szól, amelyek készek munkanélküli fiatalokat oktatni a vállalat által kezdeményezett #énjövőm program tananyaga szerint, elsősorban vidéken.
A Coca-Cola HBC Magyarország olyan civil szervezeteknek hirdetett pályázatot, amelyek a vállalat Budapesten és vidéki nagyvárosokban már zajló #énjövőm képzési programjának kiegészítéseként képesek – egyedi helyismeretükre támaszkodva – elsősorban vidéken még több fiatalt bevonni a programba, és számukra egy egynapos képzést megtartani.
Az üdítőitalgyártó idén szeptemberben indította el a programját és a tervek szerint 2020-ig 8000 fiatalnak nyújt az elhelyezkedésüket segítő tréningeket. A vállalat a felnőttoktatásban évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szervezeteket bízott meg az #énjövőm program tananyagának oktatásával, a most meghirdetett pályázat győzteseit pedig ingyenesen felkészíti a tananyag átadására.
„A nemzetközi célkitűzésekkel összhangban indítottuk el az #énjövőm programot Budapesten és az Észak-magyarországi régióban. Nagy öröm számunkra, hogy ilyen rövid idő alatt több mint 600 fiatalt sikerült bevonni a képzéseinkbe. Ez alatt a néhány hét alatt bebizonyosodott, hogy szükség van erre az egynapos ingyenes tanfolyamra, ahol többek között önismeretre, állásinterjú helyzetekre és a visszajelzések kezelésére tanítjuk a fiatalokat.” – mondta Tóth Valentin, vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató. „Ahhoz, hogy jövőre országos szintre emeljük az #énjövőm programot és még több fiatalhoz jussunk el, a civil szervezetek nagy segítségünkre lesznek.” – tette hozzá.
A kiírás szerint a pályázók legalább 10 olyan 18 és 30 év közötti fiatal részvételével indíthatják el a képzést, akik sem oktatásban, sem képzésben nem részesülnek, és nem is dolgoznak. A szervezőknek 2018. március végéig legalább három, legfeljebb 20 ilyen képzést kell lebonyolítaniuk, amelyekért a Coca-Cola HBC Magyarország egyedi díjat fizet. A pályázat beküldési határideje 2017. december 15. A részletes pályázati kiírás a vállalat weboldalán érhető el.
Az énjövőm képzési program a Coca-Cola Hellenic csoport 28 országra kiterjedő kezdeményezésének hazai változata. A Coca-Cola HBC Magyarország a Közép-európai Egyetem kutatói által elvégzett reprezentatív felmérés eredményeire építve állította össze a magyarországi képzés tananyagát, amely így elsősorban az önismeretre és kommunikációra, az állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére fókuszál. A vállalat azért a fiatalokat célozta meg a programjával, mert az ifjúsági munkanélküliség még mindig 10 százalék körül van Magyarországon, szemben az teljes népességen belül mért 5 százalék körüli értékkel. Ráadásul a nemcsak munkanélküli, de az oktatásból is kiesett fiatalok aktivitási rátája is alacsony – tehát közülük viszonylag kevesen keresnek munkát – így esetükben a legnagyobb a veszélye a tartós munkanélküliség kialakulásának.
(Forrás: www.hirstart.hu)