November 24 és 26 között idén tizedik alkalommal csatlakozik a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi tartós élelmiszergyűjtő kampányához, amelynek célja, hogy az ünnepek előtt és alatt a nélkülöző családokat segítsék.
A Tesco, a kiskereskedelmi láncok közül egyedül, idén is kiegészíti a vásárlói adományokat azok értékének 20 százalékával, amivel az Élelmiszerbank működését támogatja. A tavalyi sikeres együttműködést követően az áruházlánc ruházati márkája, az F&F is csatlakozik ismét a kezdeményezéshez.
Az évnek ez az időszaka az ünneplésről szól, amikor a családok finom ételek és italok mellett gyűlnek össze. Sajnos vannak azonban olyanok, akik az alapvető élelmiszerekhez is nehezen jutnak hozzá, nem beszélve a jó minőségű, tápláló ételekről. A Tesco elkötelezett támogatója a közösségeknek, ahol vásárlói és munkavállalói élnek, most pedig az ő támogatásukat is kéri, hogy közösen segítsenek a rászorulókon.
A karácsonyi tartós élelmiszergyűjtő kampányban november 24-26. között többek között 161 Tesco áruházban adhatják le a vásárlók adományaikat. Ezekben az üzletekben a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco önkéntesei segítenek a gyűjtésben, akik az adományozható élelmiszerekkel kapcsolatos kérdésekre is szívesen válaszolnak. A gyűjtés időtartama alatt bárki segítheti a nélkülözőket olyan tartós élelmiszerekkel, mint például tartós tej, cukor, csokoládé, olaj, konzervek, liszt vagy épp bébiételek.
A Tesco az adománygyűjtést több módon is segíti. Az áruházlánc a vásárlók által felajánlott élelmiszereket pénzadománnyal egészíti ki, mégpedig az összegyűjtött termékek teljes értékének 20 százalékával. Ez az extra támogatása pedig lehetővé teszi, hogy a Magyar Élelmiszerbank Egyesület még több élelmiszer-csomagot juttathasson célba az ünnepek után is. Az F&F a tavalyi évhez hasonlóan idén is karácsonyi sapka kollekciójával támogatja a szervezet munkáját. A ruházati márka minden, a kollekcióba tartozó termék értékesítése után 1 eurót adományoz az Élelmiszerbanknak – Közép-Európában minimum 7000 eurót fordít ilyen módon jótékony célra. Mindezeken felül a Tesco idén először külön felkérte európai szállítóit is, hogy csatlakozzanak karácsonyi kampányához, és ajánljanak fel adományt a rászorulóknak.
A korábbi évekhez hasonlóan a Tesco Európa mind a 4 országa részt vesz a jótékony célú kezdeményezésben, valamennyi országban a helyi élelmiszerbankokkal együttműködésben. Tavaly az áruházlánc vásárlói 780 közép-európai áruházban összesen 462 tonna tartós élelmiszert adományoztak, ami több mint 1,15 millió adag ételnek felel meg. Magyarországon a Tesco 2008 óta vesz részt az Élelmiszerbank karácsonyi gyűjtésében. A tavalyi kampány során a Tesco hazai vásárlói 162 tonna élelmiszert ajánlottak fel a rászorulóknak.
Az éves élelmiszergyűjtő akción kívül a Tesco további eszközökkel is segíti a rászorulókat. Közép-Európában már több mint 550, Magyarországon 130 áruházában működteti élelmiszermentő programját, melynek keretében az áruházlánc dolgozói minden nap összegyűjtik, majd az élelmiszerbankokon keresztül jótékony célra ajánlják fel a már nem eladható, azonban még fogyasztható felesleges zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A programban a Tesco Európa 2017. július végéig több mint 12 000 tonna élelmiszert adott át, ami több mint 29 000 000 adag ételnek felel meg.
A karácsonyi tartós élelmiszergyűjtő akcióval kapcsolatosan bővebb információkat a Tesco honlapján, valamint Facebook oldalán olvashat.
TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 130 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2017 októberig összesen több mint 3,8 milliárd forint értékben, több mint 9007 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
(Forrás: www.civilhirugynokseg.hu)