A Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjára országosan 61 körzetből összesen 344 szervezet adta be jelentkezését. Idén valamennyi, a szavazási szakaszba bekerülő szervezet támogatásban részesül, így a Tesco még több jótékony célú helyi közösségi kezdeményezés megvalósulását tudja segíteni. A nyertes pályázókat – immár negyedik alkalommal – a Magyar Adományozói Fórum által felkért szakértők bírálták el formai és tartalmi szempontok alapján, mielőtt az áruházlánc vásárlói szavazással választanák ki a végső győzteseket.
A Tesco nagy hangsúlyt fektet a helyi közösségek támogatására. Éppen ezért, már negyedik alkalommal hirdette meg az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját, amelyre ezúttal is több száz pályázat érkezett. A pályázat célja a helyi közösségek jótékony célú kezdeményezéseinek támogatása. Az előző körökhöz hasonlóan idén is számos kreatív pályázati program érkezett, legnépszerűbb kategóriának a gyerekek, fiatalok és felnőttek oktatását, képességfejlesztését célzó bizonyult, a legaktívabbak pedig a Szeged, Székesfehérvár és Ózd környéki szervezetek voltak.
A Tesco ezúttal minden, a szavazási szakaszba bejutó pályázat megvalósulásához hozzájárul. Körzetenként a legtöbb szavazatot gyűjtő szervezet 400, a második 200, a harmadik pedig 100 000 forint támogatást kap programja megvalósításához. Az elmúlt hetekben már hagyományosan a Magyar Adományozói Fórum által felkért szakértők véleményezték a pályázatokat formai, valamint tartalmi követelmények szerint, és kiválasztották közülük a továbbjutókat. A program következő szakaszában pedig az áruházlánc vásárlói dönthetnek a nyertesekről.
A vásárlók 2018. május 7. és június 4. között, az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon szavazhatnak majd a számukra legszimpatikusabb szervezetre. A szavazás lezárása után körzetenként hirdet nyerteseket az áruházlánc, akik a vásárlók által leadott szavazatok száma szerint nyerik el a támogatást.
A Magyar Adományozói Fórum 2016 óta a Tesco szakmai partnere a pályázat koordinálásában. A program előkészítési fázisától, a lebonyolításon és a civil szervezetekkel történő kapcsolattartáson, elszámolások véglegesítésén át egészen a megvalósított projektek hatásának méréséig követi nyomon a folyamatot. Egyedülálló és hiánypótló szerepet tölt be ezzel a tevékenységével a nagyvállalati szektor felé.
Bővebb információ a www.tesco.hu/kozosseg weboldalon érhető el, a korábbi fordulók nyertes civil szervezetei által írt beszámolókat pedig a Tesco blogján olvashatja: http://www.tescomagyarorszag.hu/hu/blog
(Forrás: www.donorsforum.hu)