A hátrányos helyzetű gyerekek fejlődését támogató program indult útjára Taron

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének tagjai játékos foglalkozásokkal nevelték az önismeret fejlesztésére a gyerekeket a napokban Taron, a helyi általános iskolában.

Fotó: nool.hu

A Matehetsz elnevezésű civil szervezet a Nemzeti Tehetség Program támogatásával, az utóbbi évek szakmai tapasztalataira építve idén öt általános iskolában indította el komplex tehetséggondozó intézménytámogatási kezdeményezését. A program egyben a következő tehetségtámogató projekt tevékenységeit is előkészíti. A közelmúltban a tari Kodály Zoltán Általános Iskolába látogattak el. 

Domján Gabriella, a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége szakmai csoportvezetője lapunknak elmondta: igyekeztek olyan intézményeket választani, amelyekben már foglalkoznak tehetséggondozással, ugyanakkor olyat is szerettek volna, ahol még nem indult el ez a fajta képzés. A következő projekt elképzelései között szerepel, hogy olyan hátrányos helyzetű gyermekekre szeretnének fókuszálni, akiknek intenzívebben segíthetnek a tehetséggondozással. 

– A program által az iskolákban olyan gyerekekkel és pedagógusokkal találkozhatunk, akiktől mi is tanulhatunk, de ők is sok mindent tudnak majd kamatoztatni az együtt töltött időből. Három alkalommal látogatunk el az intézménybe, de ezen túlmenően is folyamatos a kapcsolattartás. Először érzékenyítő szakmai műhelyt tartunk a pedagógusoknak, ahol a tehetséggondozás a fő téma, de arról is szó esik, hogy hogyan működhet jobban egy iskola, és hogy a pedagógusok hogyan válhatnak felkészültebbé. Ez a foglalkozás már lezajlott Taron – közölte Domján Gabriella. Hozzátette: gyakorlati képzést is tartottak, amely során a pedagógusok elsajátíthatták, hogy hogyan taníthatnak és fejleszthetik az önismeretet játékosan, akár tanórákon is.

A településen a felső tagozatos diákoknak is tartottak különféle foglalkozásokat a napokban, amelyek során szintén arra törekedtek, hogy játékos formában fejlesszék a gyerekek önismeretét, amellyel véleményük szerint élethosszig kell foglalkozni.

Legfontosabb célunk, hogy a fiatalokban elültessük a tehetséggondozás alapjait, és hogy rádöbbentsük őket, milyen sok jó tulajdonsággal rendelkeznek és milyen fontosak a célkitűzések – fejtette ki a szakmai csoportvezető, aki azt is elárulta, hogy a tari iskolások eleinte zárkózottak voltak, de már pár óra alatt sikerült megnyílniuk.

A foglalkozások után hamarosan szülői fórumot is tartanak, hiszen őket is elengedhetetlen bevonni a programba. Elsődleges céljuk, hogy kihangsúlyozzák a szülő-pedagógus kapcsolat szerepét a nevelő-oktató munkában és a tehetségsegítésben, emellett ösztönözni szeretnék a szülők együttműködését és a rendszeres tapasztalatcserét. Hangsúlyt kapnak emellett a gyermeki szükségletek, életszakaszok és az ehhez kapcsolódó nehézségek, dilemmák is.

Domján Gabriella arra is kitért, hogy a megvalósítás során folyamatosan arra törekednek, hogy az általuk megfogalmazott szakmai küldetésnek megfeleljenek, így a tantestületekkel szorosan együttműködve, az érintett intézmények saját igényeinek megfelelően, közösen alakítsák ki és fejlesszék tovább a tehetségtámogató tevékenységeket.

https://www.nool.hu/helyi-kozelet/2022/05/a-hatranyos-helyzetu-gyerekek-fejlodeset-tamogato-program-indult-utjara-taron

Scroll to Top