2024. július 26. napjától az általános meghatalmazások közhiteles nyilvántartásából, az előzetes jognyilatkozatok országos nyilvántartásából és a gondokság alá helyezettek országos nyilvántartásából való adatigényléshez, illetve adatszolgáltatáshoz szükséges űrlapok, továbbá a panaszbeadványok és az elnöki ügyben benyújtható elektronikus űrlapok már IFORM-ként fognak az ügyfelek rendelkezésére állni.
Az iFORM űrlapok a Személyre szabott Ügyintézési Felület (SZÜF – www.magyarorszag.hu) „Bíróság” menüpontjából érhetőek majd el a kitöltési útmutatókkal és ügyféltájékoztatókkal együtt.
Emellett az iFORM űrlapok a birosag.hu oldalról is elérhetőek lesznek az „Ügyfeleknek/Közhiteles nyilvántartások”, illetve a „Nyomtatványok/Igazgatási nyomtatványok” oldalon az adott űrlapnál elhelyezett SZÜF portálra mutató link segítségével. Amennyiben az adott űrlap változik a jövőben, a módosulás jelzésére továbbra is a birosag.hu oldalon kerül majd sor.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az elektronikus beadvány ÁNYK űrlapon való benyújtásnak informatikailag mindaddig nincs akadálya, amíg az adott űrlap IFORM-ként nem kerül rendszeresítésre, azaz nem kerül közzétételre a SZÜF felületen. Ezt követően azonban az OBH és a bíróságok részére a beadvány elektronikus úton kizárólag iFORM űrlapon nyújtható be.