Összesen 11 200 000 forintot adományozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek a Tesco és a Nestlé. Az adományt egy októberi jótékonysági akció keretében gyűjtötték. A felek a Tesco áruházakban megvásárolt Nestlé és Purina termékek értékének egy-egy százalékát ajánlották fel jótékony célra. A támogatásból az Élelmiszerbank élelmiszercsomagok rászoruló családokhoz való eljuttatását finanszírozza.
A vásárlók a Tesco hipermarketek polcain található Nestlé félkész ételek, kávék, édességek és állateledelek megvásárlásával vehettek részt a rászorulók támogatásában. Az áruházlánc az összegyűjtött 5 600 000 forinthoz ugyanennyit tett még hozzá, így a felek összesen 11 200 000 forinttal támogatták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját. Az Egyesület az összegből 200 000 db, vállalati partnerei által adományozott, mentett élelmiszerekből készült csomag rászorulókhoz való eljuttatását finanszírozza. Ezek az élelmiszercsomagok csomagoláshibás, szezonalitás miatt már nem eladható, raktáron maradt vagy lejárat közeli – emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas – termékeket tartalmaznak.
„Az Élelmiszerbanknál munkánk során látjuk, hogy egy csomag élelmiszeradomány milyen hatalmas segítség azoknak, akiknek az élelmiszerek megvásárlása mindennapi nehézség, és sokszor a hó végén már egyáltalán nem jut étel az asztalukra. A vásárlók, a Nestlé és a Tesco összefogása most nekik segít. Hálásak vagyunk, hogy létrejöhetett ez a nagyszerű kezdeményezés. Köszönjük!” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„A gyűjtés során megint bizonyossá vált, hogy sok kis segítségből hatalmas támogatás lehet, ha összefogunk. Sokan nem is gondolják, hogy egy csomag kávé, néhány konzerv vagy egy tábla csoki megvásárlásával mennyi mindent tehetnek azokért, akik mindezeket nem vehetik meg maguknak. Köszönjük vásárlóinknak, valamint partnerünknek, a Nestlének, hogy részt vettek a jótékonysági akcióban.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület mind a Tesco, mind a Nestlé stratégiai partnere az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért folyó küzdelemben. A Tesco évek óta együttműködik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel az élelmiszermentő programban és eseti adománygyűjtő akciókban is. A kezdetektől 2018 szeptemberéig összesen több mint 7,5 milliárd forint értékben, közel 40 millió adag étellel támogatta a rászorulókat. Emellett az áruházlánc tartósélelmiszer-gyűjtő kampányában való rendszeres részvétellel is segíti az Egyesület munkáját.
A Nestlé és az Élelmiszerbank partnersége hasonlóan hosszú időszakra nyúlik vissza, a márka évről évre több tízmillió forint értékű élelmiszert adományoz rászorulóknak az Egyesületen keresztül
„Alaptevékenységünkből kifolyólag fontosnak tartjuk, hogy odaálljunk az élelmiszerhiány felszámolásáért küzdő szervezetek mellé. 2008 óta vagyunk az Élelmiszerbank büszke partnere, 2016-ban közel 90 millió forint értékben, tavaly pedig 25 millió forint értékben juttattunk el adományt a rászorulókhoz. A mostani akció azért is különösen fontos, mert a megszokott élelmiszeradományok mellett pénzzel, kicsit több mint 5 millió forinttal támogathattuk az élelmiszerek célba juttatását. – mondta Csóka Noémi, a Nestlé vállalati kommunikációs menedzsere. – Nagyon köszönjük a vásárlóinknak a támogatást.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
Több mint 20 éves hazai működése során a Tesco a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. 205 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több mint 150 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2018 szeptemberéig összesen több mint 7,5 milliárd forint értékben, közel 15 854 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
További információ:
www.tesco.hu
www.tescomagyarorszag.hu
(Forrás: www.civilhirugynokseg.hu)