–„13600–Adhat Vonal” pályázati felhívás telefonhívással támogatható adománygyűjtő rendszer használatára közhasznú szervezetek részére

Határidő: 2016. április 17.

A 13600 – Adhat Vonal azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. Mivel az Adhat Vonal az Invitel, a Magyar Telekom vezetékes és mobil, a Telenor, a Vodafone valamint a Blue mobile és MOL mobile ügyfelei számára elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körből kaphatnak adományokat.

A 13600 – Adhat Vonal azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson.

A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány hazai mobil- és távközlési szolgáltatókkal (Magyar Telekom Nyrt., Telenor Magyarország Zrt., Vodafone Magyarország Zrt., Invitel Távközlési Zrt.) partnerségben működteti a „13600 – Adhat Vonal” adománygyűjtő hívószámot, melyen keresztül közhasznú szervezeteket támogathatnak az adományozók.

Az Adhat Vonal célja:

A 13600 – Adhat Vonal azért jött létre, hogy az adománygyűjtő szervezeteknek egy gyors, biztonságos és átlátható adománygyűjtési lehetőséget biztosítson. Mivel az Adhat Vonal az Invitel, a Magyar Telekom vezetékes és mobil, a Telenor, a Vodafone valamint a Blue mobile és MOL mobile ügyfelei számára elérhető, kiemelkedő lehetőséget biztosít az adománygyűjtő szervezetek számára azzal, hogy rendkívül széles körből kaphatnak adományokat.

Kinek ajánljuk:

Elsősorban azon szervezeteknek érdemes pályázni, akik havi szinten meg tudnak szólítani 100–150 adományozót, vagy évente egy-két alkalommal tudnak aktívan kampányolni egy adott cél érdekében, ezzel éves szinten legalább 1000–1200 embert adományozásra késztetni.

Az Adhat Vonal működése:

A 13600 – Adhat Vonalon keresztül maximálisan 99 szervezet támogatható az alábbi működési rendszer szerint: a 13600 telefonszám felhívása után az adományozók 01-99-ig számozott mellékek alapján azonosíthatják, hogy mely szervezetet kívánják a telefonhívás vagy SMS értékével (250 Ft) támogatni.

A szolgáltatók a NIOK Alapítvány felé számolnak el az adományokkal, majd a NIOK Alapítvány mint adománygyűjtést közvetítő szervezet a szolgáltatóktól kapott elszámolás alapján utalja tovább az adományokat a támogatott szervezet felé. A szolgáltatók a telefonhívások után hívásvégződtetési díjat számolnak fel, melynek mértéke szolgáltatónként változó, de maximum a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete által rögzített összeg, mely jelenleg 15 Ft + Áfa. A NIOK Alapítvány az elszámolt adományokból kezelési költséget nem von le, ugyanakkor a rendszer működtetésének érdekében a szervezetek havi adományközvetítői díjat fizetnek az előző havi hívások darabszáma alapján, melynek mértéke:

0 – 1 000 db hívás/hó mennyiség esetén          5 000 Ft/hó + Áfa,

1 001 – 3 000 db hívás/hó mennyiség esetén    15 000 Ft/hó + Áfa,

3 001 – 5 000 db hívás/hó mennyiség esetén    25 000 Ft/hó + Áfa,

5 001 – 7 000 db hívás/hó mennyiség esetén    50 000 Ft/hó + Áfa,

7 001 – 10 000 db hívás/hó mennyiség esetén  70 000 Ft/hó + Áfa,

10 001 db hívás/hó mennyiség fölött                85 000 Ft/hó + Áfa.

A pályázás feltételei:

A 3/2011. (IX.26.) NMHH rendelet alapján a fenti lehetőség igénybevételére közhasznú szervezetek (alapítványok, egyesületek vagy nonprofit gazdasági társaságok) jogosultak. A 13600 – Adhat Vonal szám használatára az alábbi feltételek teljesülése esetén pályázhatnak:

Pályázati anyag:

  • Kitöltött Pályázati űrlap.
  • Elnyert pályázat esetén a szerződéskötéshez be kell majd küldeniük e-mailben:
    • Szervezetük logóját 130×130 pixel méretben (jpg vagy png formátumban)

A pályázatnál az eddigi egyéni adománygyűjtési tapasztalatokat és eredményeket, az adománygyűjtési terveket és az átláthatóságra való törekvést vizsgáljuk kiemelten. Előnyt élveznek azok a szervezetek

  • melyek a lehető legszélesebb körben gyűjtenek adományokat,
  • melyek részletes, reális és minél nagyobb területi lefedettségű kommunikációs tervvel, továbbá jelentősebb média- és közösségi kapcsolatokkal rendelkeznek,
  • melyek jelezték az Adománygyűjtő Szervezetek Etikai Kódexéhez való csatlakozási szándékukat, vagy már elfogadták azt. (Részletek: atlathatosag.eu)

Határidő: 2016. április 17. (vasárnap) 2400 óra. Hiánypótlásra a határidő után nincs mód!

A beérkezett pályázatokból a NIOK Alapítvány és a távközlési szolgáltatók által felkért testület választja ki azokat a szervezeteket, melyek használhatják a 13600 – Adhat Vonal hívószámot. Egy szervezet 2017. december 31-ig nyeri el a szám használatának jogát, mely ezt követően meghosszabbítható.

A NIOK Alapítvány és a távközlési szolgáltatók által biztosított lehetőségek

A NIOK Alapítvány működteti az Adhatvonal.hu nevű weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak a 13600 – Adhat Vonalon keresztül adományokat gyűjtő szervezetek adatairól és mellékszámáról. A szervezetek az oldalon rövid bemutatkozási lehetőséget kapnak, valamint megadják Adhat Adatlapjuk linkjének elérhetőségét.

A NIOK Alapítvány biztosítja az Adhatvonal.hu oldal mobiltelefonokra optimalizált verzióját is, megjeleníti a szervezetek mellékét a telefonszámmal együtt az Adhat Adatlapokon, valamint egyedi mellékszámmal ellátott logót bocsát a szervezet rendelkezésére.

A NIOK Alapítvány havi szinten összegyűjti és egyezteti az adományozási adatokat a távközlési szolgáltatókkal, elszámolásokat készít, lebonyolítja a pénzügyi adminisztrációt a partnerszervezetekkel, továbbutalja az adományok összegét, továbbá pályáztat, szerződik a szervezetekkel és folyamatosan kapcsolatban áll a felekkel. Ezen kívül üzemelteti az Adatvonal.hu weboldalt, ahol az adományozók tájékozódhatnak az adománygyűjtő szervezetekről.

További információk:

E-mail: adhatvonal@niok.hu Tel.: +36-1-315-3151

(Forrás: www.nonprofit.hu)

Scroll to Top